Simple Itinerary to Hong Kong - Winter


Assalamualaikum...w.b.k.t.h.
My follower mesti tertanya-tanyakan ke mana yang ai nak pi tu sebab dok sibuk counting the days...!!! ok yes... memang and memang ai count untuk next vacay on winter..!!! ohsem...

Let me share a simple itinerary 

But before that mestilah korang nak tau budget ai ke sana kan??? even tho only 4days, memang tak puas nak jenjalan and explore Hong Kong but for me cukuplah..sebab penat berjalan... (",)  All my expenses include (flight tix + hotel + public transport + disneyland ticket + RM1500 / per person)

Jimat???? yes... sangat jimat jika kita pandai mencari yang murah berbulan awai sebelum kita ke sana..  normally if country yang ai nak pegi tu adalah my first time visit, so memang ai akan buat research paling awal 6 bulan sebelum pegi and off course survey with the budget all in .... thats me :)

For my first time experienced ke hong kong adalah sebab nak ke Disneyland...~~!! that me main point actually.. kalau tak di sebabkan disneyland ni, maybe susah sikit nak pegi ke hong kong ni sebab not in my main list country for holiday pun... !!! negara china ai kurang sikit nak pergi sebab walaupun negara diaorang banyak tempat menarik untuk di lawati tapi di sebabkan keadaan penduduk sana yang memang terkenal dengan "kurang friendly with tourist" membuatkan ai tak berapa minat sangat nak pegi on that areas....!!!!  Tapi disebabkan hanya disneyland tu di buat kat hong kong and dekat sikit dengan Malaysia.. so itulah kelebihan sikit yang membuatkan ai nak berat nak pegi sana..... so reason ai kukuh kan??? let's go with my itinerary.....

ItineraRy:

Day 1
- Depart from KUL-HK
- Arrived HK Airport.
- Take Public transport (busses) to HK town
- Check-in (rest)
- Refreshment
- Walk to watch Symphony Of Light at HK Town
- Walk to Arena A Stars
- City Walk at Tsim Tsa Tshui


Day 2
- Take Public MRT to HK Disneyland
- All day at Disneyland
- Shopping at Mongkok Night Market

Day 3
- Shopping at Citygates Outlet Factory - (Thung Chung Areas)
- Shopping at Tsim Tsa Tshui - along the walkaway
- Shopping at Night Market

Day 4
- Check out
- Continue Shopping at Kowloons
- Take Train direct to HK Airport
- Depart from HK to KLIA

That my simple itinerary... more on disneyland and shopping.. hehhheh.. bak kata pepatah, memang barang di hong kong mahal..tapi ada yang murah... and one more things, barang branded and original semuanya hong kong akan sampai dulu before Malaysia... so ai ada grab bag yang mana, kat malaysia belum sampai lagi design yang ai beli tu... yeaaayyy!!! itu je la yang ai beli pun...lain more jeans, sebab jeans kat sini memang murah berbanding dengan baju...!!!!

to be continued with full story... stay tuned

0 comments:

Post a Comment