Restoran Halal di Perth yang ada Sijil Halal - Western Australia Halal Authority

Assalamualaikum wbkth... 
Kalau korang datang ke Perth, Australia jangan risau ada banyak Restoran Halal yang boleh kita cari dan makan.  Cuma harganya agak mahal sikit kalau....kalau kita convert ke RM...so bab makan apalah nak berkira sangatkan.. bukan selalu nak merasa makan di negara orang walaupun ko jenis suka makan masakan sendiri tapi tak salah kalau sesekali nak try makanan di Perth.

Penduduk islam di Perth, memang boleh dikatakan ramai jugaklah dan senang untuk dapatkan senarai presmis makanan yang mempunyai status halal daripada Western Australia Halal Authority.  Actually i ada juga join group cuti Perth kat facebook dan banyak info yang i dapat daripada group tu berkenaan makanan halal, tempat menarik untuk di lawati dan sebagainya..so bagi yang bercadang nak pi perth tu bolehlah join group tu di facebook.

Banyak makanan sedap di perth yang korang wajib try.  Antara yang menjadi keutamaan adalah Lamb Ribs sedap gila weh... juicy dia tak terkatalah...

Antara Restoran yang korang boleh try adalah:

1. Insan Cafe, Murray Street. - Restoran ni sangat terkenal dengan pelancong Malaysia dan Asia.  Menu yang terdapat di Insan Cafe ini memenuhi citarasa perut orang Malaysia yang mempunyai makanan local Malaysia.  Harga Start dari AUD10 hingga AUD20.



2. Kaili's Fish Market, Freemantle - Restoran ni adalah salah satu restoran yang agak terkenal dikalangan pelancong Malaysia juga.  Kedia ni menjuai semua jenis seafood yang fresh.  Korang boleh terus pilih dan masak.  Actually makanan ni pun di masak hanya dengan menggunakan garlic dan cuka. jadi tiada penggunaan alkohol dalam menu masakan diaorang.  Harga bermula dari AUD11 hingga AUD80.



3. Nando's, Malaga - Nando's adalah salah satu restoran halal di dunia yang menggunakan sumber bahan mentah seperti ayam yang diiktiraf halal, walaupun ada beberapa Nando's tidak mengistiharkan restoran mereka dengan sijil halal tetapi ayam dan daging yang digunakan adalah HALAL.  Harga bermula dari AUD10 hingga AUD40.



4.  Charcoal Chicken Express -  tak tergambar kesedapan lamb dan ayam dia... ini kalau korang pergi PERTH wajib try wokeh..hanya di Perth je ado, malaysia tak jumpa lagi restoran gini...



So kalau nak tau sedap dia macamana korang kena try wokey... dia ni pun ada 2 side dish yang korang boleh pilih..memang lepas makan ni korang akan termimpi-mimpi bila balik malaysia.. Sumpah tak tipu.... time tulis tengok gambar makanan ni pun dah terliur air liur dengan lamb dia tu,... perghhhhh awesome beb

0 comments:

Post a Comment