Perutusan Raja Sehari - Kad Kahwin


Kenapa bila nak kahwin orang akan cakap perutusan raja sehari???
Sehari je ke jadi raja??? hehhehehe

Malas betoi nak menulis dan buat edaran kad kahwin ni....dengan nak tulis senarai nama jemputan pun memeningkan, dengan mana nak pegi jumpa dan menjemput pun satu halnya jugak.. adoi pening-pening... even sekarang ni semua dah pakai teknologi tapi kenapa masih nak berkad bagai???
Ikut resmi orang tua-tua, even hantar e-card online pun masih memerlukan kad kahwin untuk jemput orang tua-tua dan sedara mara yang jauh dan dekat.. al maklum lah kadang orang tua-tua kat kampung tak de online email semua bagai ni kan??? by then nampak sopan sikit bila jemput pakai kad ni korang.. itu pun untuk jemputan sedara dan family... jadi kenalah buat kad..!!!

Untuk kad kahwin i ni memang sangat simple dan tema i pilih adalah putih dan dark blue.. 
nak nampak macam klasik fairytale sikit kan??? memang i pun suka tema fairytale ni korang.. sebab tu kalau boleh semuanya i nak macam ala-ala fairytale..dah katanya raja sehari kan??? so ikut suka hatilah tema nak pilih macam mana kan??? heheheh...

Rupanya bukan senang nak kahwin ooi.. 
Ketahanan mental, fizikal dan kewangan kena kukuh.. baru semuanya boleh buat ikut plan..
But bagi i, for the last minute plan semuanya main tangkap muat..tapi takdela semua benda i main tangkap muat je.. ada jugak perancangan dan details yang i buat dan yang paling penting ada list..!!
itu yang paling utama, kalau tak de list susah nak follow and mark apa yang dah buat dan belum...

Jadi untuk tempahan kad dan urusan yang berkaitan dengan pengantin memang 100% i uruskan sampailah ke catering tempat segala bagai.. for my family mereka hanya uruskan bila waktu majlis dan off sure untuk urusan makan nikah semua tu mak dengan kakak yang uruskan... family i tak ramai adik beradik so tak de makcik or sedara yang membantu, jadi semuanya i buat sendiri.. jadi mana tak pening semuanya nak kena handle sebab tulah pentingnya list....

0 comments:

Post a Comment