Honeymoon - Bali



Time to fly...
Setelah majlis semua telah selesai now time untuk bercuti seketika...kasi chance la sikit we os nak berhoneymoon (hehehhe)
Lepas je habis kenduri belah side husband pada hari sabtu..then hari ahad lepas check-out kita check-in di airport pulak untuk fly ke Bali, Indonesia.


Kalau dulu pegi dengan kengkawan, this time pegi dengan husband pulak...walaupun i pernah banyak kali pergi...tapi kali ni tempat yang i pergi tak sama macam pergi sebelum ni... penerbangan honeymoon we os di taja oleh syarikat pelancongan...hadiah kahwin katanya...alhamdullilah, rezeki lagi ni...!!! untuk hotel kami pilih nak stau di area seminyak....selalu kalau dulu pegi duduk di area kuta dan nusadua.. so this time nak duduk area seminyak pulak which is banya hotel yang private sikit area situ... nak booking untuk private villa semua dah full time tu..so hotel je yang available... 



Untuk pak supir, sekali lagi di taja oleh travel agent. kiranya macam all pakej completelah...so kami hanya bayar hotel dengan entry nak masuk tengok persembahan, makanan dan beli cenderamata je.. so kalau tanya budget all together i tak de jawapan untuk itu ye u oollls... tapi untuk pak supir kami ni memang sangat awesome, rate dia sehari tak tanya pulak berapa rupiah / RM.. normally dia akan ambil kami di hotel jam 9 pagi then akan balik semula ke hotel jam 10 malam... so berbaloilah dia bawak jenjalan, lagi pun perjalanan dari satu tempat ke satu tempat tu pun lama...kalau ada yang nak amik servis pak supir kami..nama dia PAK WANTO (+6281338511748) mention nama i (lieza malaysia, May 2017) nanti dia akan bagi diskaun katanya.. hehheh sebab rekomen pada kengkawan...

Percutian kali ni 5Hari 4Malam
- Batubulan tengok barong dance
- Kopi luwak
- Tegalalang padi terrace
- kintamani mount
- pura ulu danu batun
- pura taman ayun
- uluwantu check dance
- Pasar sukawati
- Painting village
- Dinner pantai jimbaran (seafood)
- shopping di area kuta & nusadua

So tu jela simple itinerary...!!! then lepas je balik bercuti selang 2 hari dah sambut Ramadhan... Alhamdullilah, ramadhan pertama sebagai suami isteri... :)

till then korang...








0 comments:

Post a Comment