Percutian Ke Sydney - Spring In Sydney Part 11 - Halloween Night @ Hard Rock Sydney


Assalamualaikum...wbkth..
Disebabkan time ai pegi ke sydney adalah time waktu halloween, so memang pesta kat sini memang sangat havoc-havoc...!!!!!  kebetulan memang nak pegi ke Hard Rock pun sebab nak membeli souvenir dan t-shirt!! disebabkan time keluar tu adalah waktu party diaorang... so rata-rata orang sana akan fully costumed!!!
kebanyakan orang sana memang jenis akan pegi party-party yang macam ni dan memang diaorang akan ada private party just untuk celebrate halloween ni..!!! tapi we guys hanya nak merasa suasana tu je, bukan nak berparty macam diaorang.. so ala kadar sudah, but bila pakai costumed macam ni orang pun tak pelik tengok...sebab memang most of them akan pakai pakaian jenis macam ni.. boleh dikatakan "malam hantu jaduan berkeliaran di kota sydney"


So, we guys ke HRC pun semata untuk nak dinner sahaja then chit chat and tengok orang... tak ramai pun pakai costumed di HRC ni sebab katanya management dah lain so HRC tak anjurkan and celebrate halloween, most of yang celebrate for private party halloween adalah di underground club diaorang...!!!! tiket semua dah fast sales... diaorang juai tiket awal sebulan for private party camni usually yang cost around AUD15-30 untuk seorang camtu!!! sempat jugaklah buat research dengan waitress HRC tu..heheheh.. but the moment and experience tengok cara diaorang celebrate memang totally lain daripada malaysia... but it's depends pada orang yang nak celebrate tu la...for those yang setakat suka dress-up macam tu and just having light dinner. rasanya tak de masalah... but kena hati-hati jugak, bila jalan di sydney city, sebab bila diaorang dah mabuk memacam boleh jadi..!!! 

We guys lepas je dinner di HRC then direct balik apartment rest sebab esok nak tour lagi kan...!!!!

To be Continued

0 comments:

Post a Comment