Percutian Ke Sydney - Spring In Sydney Part 10 - Hyde Park & Art Gallery, Sydney


Assalamualaikum w.b.k.t.h.
Bila makin cepat nak habiskan entry makin banyak pulak sub tajuk and tempat yang boleh create lain-lain story...disebabkan nak habiskan story yang melambak tak habis lagi ni, ai sekalikan 2 tempat dalam 1 entry.. aci tak????? kira acilah ye u ollsss..cepat sikit habis ye dok????
Untuk kali ni punya entry nak cite pegi museum pulak... selalu dok pi museum kat malaysia je kan.. meh kita ushar sikit museum kat sydney ni apa yang lainnya??? actually ni macam art gallery all picture yang lelama dari king george bagai semua adalah..!!! for those yang jenis suka dengan art collection memang layan lah if datang sini.. but if jenis yang macam ai ni kurang sikit nak layan art lelama ni... sesekali datang tempat macam ni jadi terkesima kejaplah sebabnya... memang hasil tangan lukisan diaorang sangat halus.. setiap lukisan dan ukiran yang dipamerkan ada cerita tersendiri diaorang...!!!! so memang layanlah... bukan dari art lama, yang art baru pun ada jugak tau!!!!


Memang sangat menarik dalam ni...entry masuk adalah FREE!!!!!  ha seee FRREEEE so rugi kalau datang tak masuk tempat yang free ni kan??? better go... nak tau lebih info about this place korang boleh visit website ni ART GALLERY SYDNEY .... terasa macam patung tu hidup pun iye jugak... hahahah!!!!


Lepas dah pegi art gallery ni, singgah sebentar ke Hyde Park Sydney...!!! apa yang ada kat hyde park ni??? kebetulan art gallery ni dekat dengan hyde park, so jalan kaki seberang jalan je la ke hyde park ni...!!! kebetulan ramai pulak yang ada dok berjemur di tengah hangat lagi...depa ni memang jenis suka berjemur tengah hangat kot!!.. kat park pun jadi dok berjemur...!!!

Lebih kurang sejam jugak lah duduk berehat kat hyde park ni sambil menikmati lagu dendangan baskin sempena halloween ni...!!! so memang diaorang punya style baskin di tengah panas di park untuk habuan layanan halua telinga pengunjung... so for those yang nak menderma tu derma lah... ramai jugaklah orang kat area sini dok melepak...

0 comments:

Post a Comment